Artykuł sponsorowany

Czy opakowanie tekturowe może być estetyczne?

Czy opakowanie tekturowe może być estetyczne?

Wiele firm wysyłając sprzedane produkty, decyduje się na opakowania tekturowe. Są one przyjazne środowisku, a odpowiednio wykonane mogą być traktowane jako materiał reklamowy. W bardzo prosty sposób można na nich wydrukować logo przedsiębiorstwa i ozdobić karton dowolną grafiką. Poza standardowymi opakowaniami, materiał ten pozwala stworzyć różnego rodzaju regały, słupy reklamowe czy dodatkowe akcesoria.

Czy opakowania tekturowe są estetyczne?

Opakowania tekturowe mogą stanowić wizytówkę każdego przedsiębiorstwa. Niezależnie od rozmiaru wysyłanego towaru istnieje możliwość zapakowania go w odpowiedni kartonik.

Przeczytaj również: Zalety opakowań tekturowych

Zamawiając pudełka, można zdecydować się na różne kolory oraz wydrukowanie na nich własnych materiałów reklamowych – mówi pracownik firmy Opakomax.

Obiekty graficzne można umieścić zarówno na wewnętrznej stronie opakowania, jak i na zewnętrznej. Jednak nie należy przesadzać z ilością wzorów. Należy znaleźć granicę, która pozwoli osiągnąć cel marketingowy, a jednocześnie kwota przeznaczona na opakowanie nie przewyższy zysku z przedmiotu, który się w nim znajduje. Cena samego opakowania uzależniona jest od rozmiaru pudełka, liczby zastosowanych kolorów oraz dodatkowych elementów w postaci tłoczeń czy złoceń.

Przeczytaj również: Zalety kartonów z tektury pięciowarstwowej

Jakie są rodzaje opakowań tekturowych?

Można wyróżnić trzy typy opakowań tekturowych. Pierwsze z nich mogą mieć otwór albo okienko z szybką PET do prezentacji towaru na sklepowych półkach. Liczba otworów jest w dużej mierze zależna od prezentowanego przedmiotu. Zazwyczaj zabawki będą mieć jedno duże okienko ukazujące całość sprzedawanego towaru.

Przeczytaj również: Opakowania tekturowe w praktyce. Gdzie znajdują zastosowanie?

Okienko można wstawić niemal w każdym pudełku fasonowym, natomiast pudełka klapowe z reguły nie posiadają okienek. Pudełka fasonowe różnią się między sobą sposobem otwierania i zazwyczaj zbudowane są w ten sposób, aby prezentować towar od frontu lub od góry. Mogą one mieć zapięcie na magnes, co doda całości stylu. Opakowania klapowe są najpopularniejsze dla różnego rodzaju sprzętu. Wyróżniają się dwiema parami skrzydełek, które łączone są ze sobą za pomocą taśmy.

Co wyróżnia opakowania tekturowe?

Opakowania tekturowe są lepszym rozwiązaniem dla firm, które stawiają na ochronę środowiska. Karton w przeciwieństwie do tworzyw sztucznych nie jest tak szkodliwy dla planety. Co prawda jest on mniej odporny na warunki atmosferyczne, jednak odpowiednie zabezpieczenie towaru powoduje, że dotrze on do klienta w sposób nienaruszony. Inną zaletą opakowań tekturowych może być ich wielokrotne używanie. W zależności od rodzaju pudełka często znajduje się dla niego różne zastosowania, podczas kiedy raz otworzone plastikowe opakowanie zazwyczaj nie nadaje się już do dalszego użytku. Sam karton – odpowiednio zaprojektowany – można w późniejszym czasie wykorzystać jako display.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.