Znaczenie opakowania w postrzeganiu firmy przez klienta
Konsument styka się z danym produktem poprzez opakowanie – odpowiednio zaprojektowane pudełko może skutecznie zakomunikować odbiorcom korzyści i wartości produktu oraz firmy, która wyprodukowała przedmiot. Kolor, kształt, materiał opakowania – to one mają znaczenie w ocenie produktu oraz kreują (nieświadomie) oczekiwania związane z marką. Dlaczego opakowanie jest tak ważne w postrzeganiu danej firmy przez klienta?
Opakowanie jako narzędzie marketingowe
Opakowanie jest niezaprzeczalnie doskonałym narzędziem marketingowym. Wpływa ono na rozpoznawalność marki – jego design powinien być zatem spójny ze strategią promocyjną firmy i produktu. Dobre opakowanie jest stuprocentowo zgodne z przekazem marketingowym produktu oraz strategią, jaką przyjęło przedsiębiorstwo. Pudełko to jedno z instrumentów promocji. Wpływa ono znacząco na sprzedaż produktu. Jego najważniejszymi założeniami są pozycjonowanie, opowiadanie historii, komunikowanie wartości marki oraz budowanie zaufania.
Przeczytaj również: Zalety druku offsetowego
Opakowanie, które buduje relację z klientem
Opakowanie to kluczowy element budowania relacji między daną marką a klientem (czasem jeszcze długo po zakończeniu sprzedaży). Ważna jest estetyka oraz funkcjonalność konkretnego pudełka. Opakowanie, które buduje pozytywne wrażenia u użytkowników, zachęca do lojalności względem danej firmy. Paradoksalnie może się okazać, że wybitny design i realizacji strategii marketingowej przedsiębiorstwa doprowadzą do zwiększenia kwoty, jaką klienci są skłonni zapłacić za dany produkt, np. butelkę napoju, pastę do mycia zębów, szminkę.
Przeczytaj również: Druk książek bez tajemnic
Znaczenie kartonowych opakowań reklamowych w strategii marketingowej firmy
Firmy nie boją się inwestycji w branding opakowań. Projektant pudełka (np. opakowania typu Display) musi postarać się zafascynować i zaskoczyć odbiorcę. Nic dziwnego, że popularność zyskują opakowania nieszablonowe – o ciekawej, niestandardowej kolorystyce i kształtach. Drukarnia opakowań kartonowych Linpak stara się sprzyjać strategiom marketingowym różnych firm. Oferowane kartony reklamowe mogą nie tylko przybierać zróżnicowane kształty, ale i być pokryte grafikami (np. przedstawiającymi logo przedsiębiorstwa) i drukiem (np. offsetowym, fleksograficznym). Popularne są opakowania reklamowe o właściwościach ekologicznych – nadające się do recyklingu, produkowane z materiałów biodegradowalnych.
Przeczytaj również: Jak przygotować towar do wysyłki kurierem?
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Chemoform Produkcja i sprzedaż produktów chemii basenowej
41-218 Sosnowiec, Gacka 1
-
-
-