Artykuł sponsorowany

Rodzaje zamknięć do artykułów kosmetycznych

Rodzaje zamknięć do artykułów kosmetycznych

Obecnie w branży kosmetycznej większość produktów zapakowana jest w tworzywa sztuczne, które mają za zadanie chronić kosmetyk przed takimi czynnikami jak wilgoć, czy promieniowanie słoneczne. Za zabezpieczenie kosmetyku odpowiada także jego zamknięcie. Musi być funkcjonalne, ponieważ od niego zależy wygoda użytkowania, ale ma również wpływ na design całego produktu. Jakie są rodzaje zamknięć do kosmetyków?  

Konfekcjonowanie kosmetyków

Atrakcyjne wygląd produktu oraz jego efektywne działanie nie będą miały dla konsumenta znaczenia, jeśli trudno będzie wydobyć produkt z opakowania. Dlatego producenci artykułów kosmetycznych przywiązuję dużą wagę do wyboru zamknięcia tworzywa sztucznego. Dobór praktycznego opakowania oraz przygotowanie produktu do sprzedaży nazywamy konfekcjonowaniem. Jest to złożony etap, w którym dobiera się m.in. metody zdobnictwa, nanosi odpowiednie oznaczenia oraz dozuje produkty ręcznie lub na liniach maszynowych. Wybór zamknięcia produktu, jest bezpośrednio związany z jego przeznaczeniem oraz konsystencją. Jeśli na tym etapie dobierze się niepraktyczne opakowanie, które spowoduje, że kosmetyk będzie się trudno aplikowało, produkt może zostać negatywnie odebrany, a co za tym idzie spowodować straty dla producenta.

Zamknięcia do opakowań produktów w formie płynnej 

Produkty pielęgnacyjne, które mają lejącą się konsystencję, pakuje się w różnego rodzaju butelki kosmetyczne. Tego typu opakowania powinny dobrze układać się w dłoni i co jeszcze ważniejsze otwierać się w wygodny i szybki sposób. Szczególnie artykuły pielęgnacyjne, których używamy pod prysznicem (żele, mydła, płyny do higieny intymnej), a więc mokrymi rękoma muszą być łatwe do otwarcia. Do tego typu kosmetyków najlepiej użyć pompek, dzięki którym z łatwością można wydobyć wystarczającą porcję produktu. Alternatywą dla nich są zakrętki typu flip-top, które da się otworzyć jedną ręką. Najczęściej można je spotkać przy opakowaniach szamponów lub produktów myjących do ciała.

Z kolei do artykułów kosmetycznych, które należy rozpylać np. dezodoranty, lakiery do włosów lub perfumy, stosuje się atomizery. Dzięki zastosowanym w nich mechanizmom, cząsteczki płynu wędrują do góry, a następnie są rozpylane w postaci drobnej mgiełki.

Zamknięcia do gęstych produktów

Gęste produkty, takie jak kremy, balsamy, czy niektóre produkty do włosów, trudno jest wydobyć z butelki. Do tego typu produktów konieczne jest zastosowanie słoiczków i słoików, z tradycyjną nakrętką, która pozwala na całkowite otwarcie produktu. Jak mówi specjalista z firmy Novo-Pak:

Zaletą tego typu opakowań jest to, że z łatwością można zużyć kosmetyk do końca, co przekłada się na jego wydajność. Dzięki temu możemy samodzielnie dozować ilość produktu, którą chcemy użyć. Aby zapewnić higienę, pod nakrętką znajduje się osłona z folii, która ma za zadanie chronić produkt w sklepie.   

Plastikowe nakrętki stosowane są zarówno do opakowań plastikowych, jak i szklanych. Tego typu zamknięcie można ozdobić metodą metalizacji lub nanieść logo, lub grafikę metodą hot-stampingu, co dodatkowo podnosi walory estetyczne produktu.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.