Najczęściej popełniane błędy księgowe
Prowadzenie księgowości jest często skomplikowanym zadaniem ze względu na to, że wymaga znajomości wielu przepisów. Wymogi ustawowe zmieniają się w dodatku co jakiś czas, niełatwo zatem się wśród nich odnaleźć. Z tego powodu zdarza się, że w zapisach księgowych popełniane są błędy. Które z nich są najpopularniejsze i co zrobić, aby ich uniknąć? Przeczytaj tekst, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.
Jakie błędy księgowe popełniają przedsiębiorcy?
Niektórzy przedsiębiorcy, szczególnie ci prowadzący małe firmy lub jednoosobowe działalności gospodarcze, postanawiają zajmować się sprawami księgowymi samodzielnie. Niestety jest to skomplikowane, dlatego zdarza im się popełniać błędy. Dotyczą one na przykład rozliczania podatków VAT. Problem może pojawić się już na etapie wyboru kategorii, do której zalicza się towar lub usługa oferowana przez daną firmę.
Przeczytaj również: Jak oszczędzić na prowadzeniu księgowości w malej firmie?
Inny błąd polega na pomyłkach dotyczących terminów, co może skutkować opóźnieniami i mieć przykre konsekwencje w przyszłości – dodaje pracownik firmy Obrachowani.
Kolejną kwestią są wydatki. Wątpliwości może budzić pytanie, które z nich zalicza się do kosztów własnych, a które do firmowych. Podane sytuacje to tylko przykłady, błędów może być więcej, a ich popełnianie nie raz wiąże się z ponoszeniem kar. Brak dobrej organizacji dokumentów księgowych może skutkować również pogorszeniem jakości pracy oraz opóźnieniami związanymi z poprawianiem błędów. Takie sytuacje są dla przedsiębiorców bardzo uciążliwe.
Przeczytaj również: Kompleksowe usługi księgowo-podatkowe. Na co możemy liczyć?
Jak unikać błędów księgowych?
W przypadku błędów księgowych, tak jak w wielu innych sytuacjach, najlepszym pomysłem jest skorzystanie z usług profesjonalistów. Zapewni to przede wszystkim większe bezpieczeństwo oraz gwarancję, że dokumentacja będzie prowadzona poprawnie. Specjalistyczna obsługa księgowa firm pozwala też zaoszczędzić czas przedsiębiorcom oraz pracownikom, dzięki czemu mogą się oni skupić na wykonywaniu swoich obowiązków, nie tracąc energii na zajmowanie się aktami. Unikną oni też stresu związanego z załatwianiem formalności oraz z odpowiedzialnością, ponieważ w przypadku współpracy ponosi ją biuro rachunkowe. Zatrudnienie specjalistów pozwoli zminimalizować ryzyko błędów, co przyczyni się do uniknięcia ewentualnych kar wynikających z konsekwencji pomyłek. Oszczędności będą wynikały również z umiejętnego zarządzania wydatkami oraz podatkami przedsiębiorstwa. Poza tym, wykwalifikowani pracownicy biur rachunkowych będą potrafili udzielić rad dotyczących księgowości. Warto skorzystać ze wsparcia firm cieszących się dobrą opinią wśród innych klientów oraz oferujących szeroką gamę usług.
Przeczytaj również: Kiedy warto skorzystać z usług księgowości?
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana