Artykuł sponsorowany

Co to znaczy, że pieczarki są konfekcjonowane?

Co to znaczy, że pieczarki są konfekcjonowane?

Sztuka sprzedaży polega nie tylko na dostarczeniu klientowi wartościowego produktu. Sukces w dużym stopniu zależy też od tego, co konsument widzi. Estetyka przygotowania wyrobu ma bardzo duże znaczenie. Przyczynia się bowiem do budzenia w potencjalnym nabywcy potrzeby, którą chce zaspokoić. W tworzeniu takiej oprawy pomaga konfekcjonowanie. Czym jest ten proces i jakie czynności obejmuje w przypadku pieczarek?

Co to jest konfekcjonowanie?

Z konfekcjonowaniem spotkał się z pewnością każdy klient, chociażby podczas przeglądania asortymentu w sklepach. Pojęcie to jest też często używane przez producentów i hurtowników, którzy oferują wyroby konfekcjonowane. W języku produkcyjno-handlowym termin ten określa szereg czynności, który celem jest przygotowanie produktu do sprzedaży detalicznej. Jaki jest cel konfekcjonowania?

Otóż wchodząc na stoisko warzywne, znajdziesz na nim estetyczne opakowania, w których umieszczono porcje truskawek, pieczarek, papryki lub innych produktów. Zazwyczaj są one zafoliowane, zważone i zaopatrzone w nakleję z kodem kreskowym oraz informacją o produkcie i producencie. Wszystkie umieszczone w opakowaniu owoce i warzywa są zdrowe, pozbawione skaz i zazwyczaj jednej wielkości. Ich walory sprawiają, że klient znacznie chętniej sięga po takie opakowanie niż po produkty na sztuki, które wymagają zważenia. Zaletami konfekcjonowania są m.in.:

  • skrócenie czasu zakupu produktu,
  • brak konieczności wybierania pojedynczych sztuk ze skrzynki, dzięki czemu asortyment nie jest przekładany i nie ulega uszkodzeniu,
  • gwarancja zakupu zdrowych i pełnowartościowych produktów,
  • łatwość transportu i układania na półkach,
  • estetyczny wygląd, który zachęca do zakupu.

Na czym polega konfekcjonowanie pieczarek?

Pieczarki są jednym z wielu świeżych produktów oferowanych na stoiskach owocowo-warzywnych. Cieszą się też dużą popularnością ze względu na walory smakowe i uniwersalność, gdyż można z nich przygotować wiele ciekawych potraw i przetworów. Jednocześnie pieczarki są też bardzo delikatne i łatwo ulegają uszkodzeniu na skutek niewłaściwego przechowywania czy podczas transportu. Konfekcjonowanie jest jednym ze sposobów na przedłużenie trwałości tych wyrobów i znacznie usprawnia proces dystrybucji – wyjaśnia pracownik firmy Tomstarek z Osin.

Proces konfekcjonowania przyjmuje różne formy i obejmuje określony zakres czynności zależnie od rodzaju produktów. W przypadku pieczarek są to:

  • sortowanie grzybów pod względem ich wielkości,
  • ocena jakości każdej pieczarki z uwzględnieniem skaz i zmian obniżających ich walory odżywcze, estetyczne lub trwałość,
  • pakowanie do trwałych pojemników włącznie z precyzyjnym ważeniem,
  • foliowanie pojemników,
  • drukowanie i naklejanie etykiet z kodem kreskowym, nazwą i wagą produktu w opakowaniu oraz innymi istotnymi informacjami.

Konfekcjonowanie pieczarek niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla producenta, jak i konsumenta. W gronie tych drugich są też firmy z branży gastronomicznej, które otrzymują grzyby starannie wybrane, tej samej wielkości i w bardzo dobrym stanie. Często konfekcjonowanie obejmuje też selekcję na gatunki, dzięki czemu klient może wybrać pieczarki najwyższej jakości, niezbędne np. do przygotowywania przystawek, czy też tańszy asortyment drugiego gatunku na sałatki lub sosy. Świeży produkt pakowany do ochronnych pudełek z otworkami, które zapobiegają gromadzeniu się wilgoci, ma też odpowiednie warunki, dzięki którym przez długi czas nie traci walorów, nie marszczy się i nie ciemnieje.

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.